STOP mrzačení našich dětí

Podělte se se svými názory na novou školní předlohu Comenia Script

STOP mrzačení našich dětí

Náhrobek v holandském Naardenu se otřásá v základech. A není to činností islandské sopky. To se jen Jan Ámos Komenský obrací v hrobě nad bezprecedentní snahou finanční skupiny kolem Radany Lencové o zmrzačení psaného projevu našich dětí a vnuků. Kdo má povědomí o autorských právech, tomu je zjevné, že v tomto "kšeftu" jde o miliony. Nemám nic proti podnikání, ale je nutno zvážit etiku, tj. uvědomují si správci fontů a potažmo ministerstvo školství dosah a dopad svého jednání? Je v tom nevědomost či korupce? Je zřejmé, že učitelská "lobby" je velmi slabá, a to z pochopitelných existenčních obav. Kdo se tedy má postavit snaze o pochybné výšeuvedené změny? Souhlasím s názorem, že změna školní předlohy by byla vhodná ve směru větší oblosti písma a tím větší plynulosti atd.... Viz Tvar a ČGK. Co se týče tvrzení pí Lencové, že již téměř celý svět píše tiskacím písmem, si dovoluji prohlásit, že i méně hbitý rešeršér na Googlu zjistí, že je toto tvrzení je velmi účelové. A také více či méně si odporující projevy pí Lencové v médiích, zakládají prostor pro dohady jak jest s "figurkou" pí Lencové posunováno po šachovnici předmětné kauzy.

Motto: Ať si moje děti dokáží přečíst dopis od mé babičky.

S pozdravem Písmák
Písmák
 
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2010 11:12

Příspěvekod Písmák » 21 dub 2010 21:30

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

já bych to teda s těmi penězi tak nehrotila...
ale jinak je pravda že ve francii, německu, itálii, slovensku (to jen namátkou) písmo smyčky a spojení má
lemurka
 
Příspěvky: 4
Registrován: 21 dub 2010 20:20

Příspěvekod lemurka » 22 dub 2010 08:39

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

To lemurka: Jóó, peníze přece hýbou světem, ne? Není nápadné, že se o "nové" školní předloze začalo psát až coby marketingový záměr? Jak by se Vám líbilo, kdybyste měla event. dítě ve školním věku, a jeho škola byla součástí experimentu (už jenom to slovo experiment ve spojitosti s dětmi mě nahání hrůzu) a jako u nás na malém městě nebyla možnost změny školy? Budete každé ráno dojíždět s rozespalým dítětem do okresního města, nebo vezmete si dítě domu a budete ho učit tzv. "postaru"? A nebo je ještě další možnost, že je Vám to fuk. Písmák
Písmák
 
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2010 11:12

Příspěvekod Písmák » 22 dub 2010 21:03

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

to Písmák: Uf, čím jsem si toho zasloužila?
nedá mi to a musím sem hodit několik poznámek

Kdybych měla dítě ve škole zařazené do pilotního projektu tak:
1) oslovím ředitele/vedení školy se svými pochybnostmi a námitkami a odkážu v tomto na odborníky
2) budu se zajímat o způsob vyhodnocování projektu a jeho postupné výsledky
3) budu v klidu, protože děti, které s budou učit CS, se budou učit také klasické písmo (což ale podle mne znehodnotí výsledky testování ;-)

O CS se poprvé psalo v souvislosti s tím, že v roce 2008 za ni získala R.Lencová titul Nejkrásnější kniha (což bohužel nijak nevypovídá o psychomotorické kvalitě předlohy)

a mmch: mám doma předškoláčka a budeme každé ráno dost daleko dojíždět - z naší volby, i když ne kvůli psací předloze
lemurka
 
Příspěvky: 4
Registrován: 21 dub 2010 20:20

Příspěvekod lemurka » 23 dub 2010 22:35

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

To lemurka:
"citace"
Kdybych měla dítě ve škole zařazené do pilotního projektu tak:
1) oslovím ředitele/vedení školy se svými pochybnostmi a námitkami a odkážu v tomto na odborníky

Zdlouhavé a pokud jest vedení školy řádně "zmasírováno" tak i neúčinné.

2) budu se zajímat o způsob vyhodnocování projektu a jeho postupné výsledky

Pokud budou dostupné, tak je to dobrá možnost. Ale myslím si, že k výsledkům se dostane jako vždy pouze "expertní komise".

3) budu v klidu, protože děti, které s budou učit CS, se budou učit také klasické písmo (což ale podle mne znehodnotí výsledky testování ;-)

Já bych v klidu nebyl. V LN ze dne 13.4.2010 je v dotazech na str.25 dole, otázka:

Budou ti, kteří se nenaučí dosavadní psací písmo, umět přečíst dopis od babičky?

Odpověď: žáci se budou nadále seznamovat i s podobou tradičního psacího písma, které zůstane jako alternativa.

Přeloženo do lidštiny: pokud v úvodu své kampaně pí Lencová argumentovala snahou pomoci školákům a ulehčit jim výuku, tímto přece dělá opak. Místo jedné předlohy budou mít žáci předlohy dvě. To je tedy ulehčení!!! A co znamená vágní pojem "seznamovat se..." To jest, v modelové situaci: žáci se C.S. budou učit a o stávající předloze jim pí učitelka řekne nejspíše: a milé děti takhle píše Franta Vomáčka z vedlejší školy.

a mmch: mám doma předškoláčka a budeme každé ráno dost daleko dojíždět - z naší volby, i když ne kvůli psací předloze

Předškoláčkovi držím palce , Písmák
Písmák
 
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2010 11:12

Příspěvekod Písmák » 24 dub 2010 22:23

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

Ano, souhlasím, že se jedná o účelový obchod s velikým výdělkem.
Učím děti psát již několik desetiletí a jsem příznivec rozumných reforem... ROZUMNÝCH. Uvedená reforma písma k takovým rozhodně nepatří.
Děti se stávající psací písmo učí velice dobře, psacím písmem píší daleko rychleji a čitelněji. Naprostým nesmyslem je tvrzení, že jde o krasopis a dril, dotyční takto argumentující zřejmě totálně zaspali dobu a století!
Psací písmo si dítě postupně samozřejmě přizpůsobuje dle své nátury a nikdo mu v tom nebrání, stává se tak součástí jeho identity.Sklon již dávno není vyžadován zcela jednotný. Děti, kterým se v rámci "úlev", většinou dysgrafici, dovoluje psát pouze hůlkově, mají dlouho problémy se strnulostí ruky, nevejdou se do řádků a mají značné potíže s tempem. trénují-li psací písmo, potíže se upravují snáze.
Daly by s napsat i další argumenty, závěrem však jen přání, aby zdravý rozum zvítězil a nesnažili jsme se za každou cenu bourat léty vyvinuté a osvědčené metody.
učitelka
 
Příspěvky: 1
Registrován: 01 lis 2010 15:44

Příspěvekod učitelka » 01 lis 2010 16:00

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

Naprostý souhlas.
Dovolte, abych se jako naprostý grafologický laik zapojil do diskuse. Písmo Comenia skript je nepochybně čitelnější než psací. Já sám, když chci mít jistotu, že to později přečtu, používám něco podobného, prostě jednotlivá oddělená písmena (pokud používám normální psací písmo, obracím se později na manželku, aby mi to přečetla, byla totiž zvyklá číst po doktorech). Tento systém má ale proti normálnímu psacímu písmu jednu znatelnou nevýhodu: je příliš pomalý. Když si dělám v klidu poznámky, tak to nevadí. Ovšem, když si student střední či vysoké školy musí dělat při výkladu poznámky, je to z jiné pohádky. Já jsem chemik, a na fakultě jsem si musel dokonce vymyslet určitý druh „těsnopisu“ u vzorců, abych to stačil (NO2 bylo přeškrtnuté kolečko, CH3 křížek, kyselina určitý klikyhák atd). Takže, pochopitelně, „krasopis“ je blbost. Ale stejný nesmysl je likvidovat a neučit děti normální psací písmo. Nakonec, v páté třídě, jim můžeme říct, klidně používejte něco jako Comenia, když už píšete psacím jako čuňata. Chce to akorát trochu selského rozumu a ne „zásadový“ přístup. Jde nám přece hlavně o to, abychom to po sobě přečetli a dovedli se písemně vyjádřit i bez počítače… Autorka zřejmě nedomyslela všechny aspekty a – jako každý umělec – řídila se svojí ideou. (Tento příspěvek se netýká dysgrafiků, tam je třeba individuální přístup).
costabrava
 
Příspěvky: 2
Registrován: 29 led 2012 07:06

Příspěvekod costabrava » 04 úno 2012 23:01

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

Dovoluji si reagovat na příspěvky, které vyznívají především v neprospěch CS. Nejvíc mne zaujalo motto, které se zaobírá otázkou, zda si vnouče přečte dopis od babičky. Tak za mne mohu říci, že přečte, protože babička, moje matka, používá e-mail, posílá sms a rukou píše nevázaným písmem, takže jsem nanašla nikoho, kdo by po ní nedokázal něco přečíst (narozdíl od zoufalců, kteří se musí občas lopotit s mým hrůzopisem). Když si vzpomenu na mé školní začátky, tak jediný předmět, nad kterým jsem probrečela hodiny, bylo psaní. prostě nešlo mi od ruky, opravdu jsem trpěla, a to nejsem dys. Za vzor mi byl dáván pradědeček, který vynikal svým krasopisem a snad psal i husím brkem, což mne dokázalo řádně nadzdvihnout, protože já měla pero na bombičky :o) A podobně se na to budou dívat moje děti. Nebude je zajímat, co a jak jsem musela já, protože ony budou mít jiné možnosti. Taky je nikdo nebude nutit ťukat do psacího stroje, protože to za krále klacka byla super věc. Taky častěji sáhnou po eknize než po její tištěné formě a třeba od učebnic přejdou k tabletům. Uvidíme. Pokud jde o rychlost písma, tak jediný případ, kdy je důležitá ( a to ani tehdy nejde o život), jsou opravdu zápis z přednášek na VŠ. Protože jednu VŠ jsem absolvovala a studium druhé VŠ nyní končím, tak mohu k tomu taky něco říci: 1. student VŠ má k dispozici učebnice, skripta a zápisky kolegů uložené na webu, není tedy odkázán jen na přednes vyučujícího
2. pokud jsem něco nepochopila, něčemu nerozumněla a nebo nestihla zapsat, tak pak platí 1., nebo se zeptám spolužáků či vyučujícího v konzultač.hodinách
3. Na VŠ už student dokáže rozlišit podstatné od nepodstatného, tedy otrocky nezapisuje vše, co je řečeno, ale používá heslovitý zápis, zkratky a nebo se naučí těsnopis.....nebo už se nevyučuje (třeba ho vytlačily diktafony :o) A určitě nepoužívá krasopis, nad kterým zaplesá srdce grafologa :o)

Jinak si dovoluji položit možná otáku, která je na tomto fóru nemístná, ale ...Jak se dotkne plošné zavedení CS grafologické komory? Nebudou všechny postupy a poučky, které se učí vaši studenti k ničemu? Není pro vás vázané písmo "čitelnější" než nevázané?
student
 
Příspěvky: 1
Registrován: 18 pro 2012 10:54

Příspěvekod student » 18 pro 2012 11:21

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

Vážení, zadarmo dnes "ani kuře nehrabe".
Zastaralost našeho písma už měla být dávno vyřešená a nikdo by dnes neřešil finance. Ještě, že naše děti nejsou nuceny stínovat naše dosavadní gotické písmo.

Ze zkušeností většiny víme, že každý více či méně přejde na jiný druh písma, protože to, které nás učili ve škole nikdo nepřečte. A mnohdy ani my sami.

Výsledkem dosavadního písma je to, že škrábeme až do střední, protože písmo pořád přizpůsobujeme tiskacímu.

SNAŽME SE ZJEDNODUŠIT ŽIVOT, TAM KDE JE TO PRAKTICKÉ.

Kdybychom se pořád ohlíželi na tradice, tak dnes píšeme husím pírkem a stínujeme písmo. NECHME SI TO JAKO KONÍČEK.
Občan
 
Příspěvky: 2
Registrován: 12 bře 2013 15:34

Příspěvekod Občan » 12 bře 2013 16:04

Nahoru

Re: STOP mrzačení našich dětí

To student:
trochu se o grafologii zajímám, a tak si myslím, že Vaše obava, že grafologové přijdou zavedením CS o chléb je mylná. Spojitost písma je jen jedním z mnoha atributů, které se při rozboru posuzují. Víte, že osobnost pisatele se dá zkoumat třeba také i z grafitti neb je to též psaný projev?

To Občan:
obávám se, že Vámi velebené zjednodušování je cesta "do pekla".

Kdo určí, co je praktické. Vy, pan Lenc, TV Nova, Ústřední výbor ........?
Písmák
 
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2010 11:12

Příspěvekod Písmák » 19 bře 2013 12:44

Nahoru

Zpět na Comenia Script a Vaše názory

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron